Muppet Show Kurskiego

Główne wydanie „Wiadomości” TVP zapędziło się w kozi róg. Robione przez pseudofachowców i wspomagane pseudoautorytetami jest po prostu beznadziejnie słabe merytorycznie.

Wystarczył tydzień szczegółowej obserwacji, by utwierdzić się w przekonaniu o słuszności powyższych wniosków. Analiza jest bolesna dla nadawcy, a oferta ciężkostrawna dla widzów. Grozi zaparciem u jednych lub rozwolnieniem u drugich. Tego się nie da przełknąć. Od samego patrzenia zbiera się na wymioty.

Abecadło wiadomości

Niepisaną zasadą każdego telewizyjnego serwisu informacyjnego jest, aby za wszelką cenę unikać sond ulicznych i wypowiedzi przypadkowych ludzi. Nic nie wnoszą do treści, a wprowadzają zamieszanie. Każda użyta w materiale tzw. setka (drobna forma telewizyjna, najczęściej wypowiedź – przyp. red.) ma być zwięzła. Najlepiej ostra. Oczywiście musi być powiedziana przez kogoś ważnego, koniecznie pod nazwiskiem. Powinna też być jak najbardziej aktualna. W końcu przekazujemy newsy dnia, a nie robimy tygodnik czy miesięcznik. Ponadto obowiązkiem dziennikarza jest przedstawienie opinii wszystkich stron, których omawiana sprawa dotyczy – materiał ma być jak najbardziej obiektywny. To widz powinien wyrobić sobie pogląd w sprawie, którą się zajmujemy.
Najważniejsze newsy podajemy zawsze na początku serwisu, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Na końcu programu informacyjnego możemy dorzucić „michałka”, czyli materiał opisujący zdarzenie śmieszne, dziwne lub zaskakujące. Tak dla rozluźnienia. Później prowadzący mówi wszystkim…

Aut. A.Kulikowski

Więcej: efaktyimity.eu

Artykuł pochodzi z numeru 0 tygodnika Fakty i Mity

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *