Nieznane oblicze Kościoła

Czwarte przykazanie Dekalogu mówi: Pamiętaj [stale] o dniu Szabatu, aby go uświęcić. Sześć dni [powszednich] możesz pracować i wykonywać wszystkie czynności, ale sobota to Szabat dla Boga, twojego Boga. Nie będziesz wykonywał żadnych zakazanych czynności ani ty, ani twój syn, ani twoja córka, ani twój sługa, ani twoja służąca, ani twoje zwierzę, ani konwertyta, który przebywa w twoich bramach. Bo w sześć dni Bóg uczynił niebo i ziemię, morze i wszystko, co w nim jest i odpoczął w siódmym dniu. Dlatego Bóg pobłogosławił dzień Szabatu i uświęcił go (Wj 20,8–11, Tora Pardes Lauder, Księga Druga, Kraków 2003).

W najnowszym Katechizmie Kościoła katolickiego czytamy jednak, że szabat (sobota) został zastąpiony przez pierwszy dzień tygodnia – niedzielę. W uzasadnieniu czytamy: Nasze zgromadzenia dlatego odbywają się w dniu słońca, ponieważ jest to pierwszy dzień, w którym Bóg z ciemności wyprowadził materię i stworzył świat, a Jezus Chrystus, nasz Zbawiciel, w tym dniu zmartwychwstał (2174).

Ponieważ Kościół katolicki w ten sposób uzasadnia święcenie niedzieli i powołuje się przy tym na Pismo Święte, sprawdźmy zatem, co naprawdę Biblia mówi na temat szabatu i niedzieli. (…)

Aut. Bolesław Parma
Więcej: efaktyimity.eu

Artykuł pochodzi z numeru 0 tygodnika Fakty i Mity

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *