Ukazujący się od 10 marca 2000 r. opiniotwórczy tygodnik „Fakty i Mity” to jedno z najodważniejszych pism na polskim rynku prasowym. Jego wyróżnikiem jest propagowanie treści o charakterze nieklerykalnym i centrolewicowym. „Fakty i Mity” od lat piętnują polski i światowy klerykalizm na rzecz promocji szeroko pojętego humanizmu (humanizm zamiast religijnego fanatyzmu, racjonalizm zamiast ideologii, patriotyzm bez nacjonalistycznego wypaczenia, otwartość na inność i różnorodność), nie podważając ideałów chrześcijaństwa ewangelicznego. Pismo posiada stałe rubryki, takie jak: „Piąta kolumna”, „Prawo i bezprawie”, „Z gadziej perspektywy”, „W oparach absurdu”, „Współczesne chrześcijaństwo”, „Czarne wersety” czy „Co tam, panie, w Watykanie?”.

Redaktorem naczelnym „Faktów i Mitów” jest Dariusz Cychol (były zastępca redaktora naczelnego „NIE”, były szef portalu TVP.INFO). Z tygodnikiem stale współpracują uznani felietoniści, jak prof. Joanna Senyszyn, Jerzy Dolnicki, Piotr Gadzinowski czy wybitny biblista Bolesław Parma, a także plejada polskich i zagraniczni publicystów, m.in. analityk PISM Robert Smoleń, pisarz związany z Górnym Śląskiem Dariusz Dyrda, prezes Koalicji Ateistycznej Dariusz Kędziora. „FiM” mają stałych korespondentów we wszystkich dużych miastach w Polsce oraz korespondentów zagranicznych (Włochy, Niemcy, Francja, Dania, Hiszpania, Stany Zjednoczone, Kanada).

W rankingu sprzedaży polskich tygodników opinii w I kwartale 2018 r. ze średnim nakładem 90 tys. egzemplarzy (dane ZKDP) „Fakty i Mity” zajmują VII miejsce. Pominąwszy jednak tygodniki katolickie oraz stricte prawicowe, które dominują w zestawieniu, plasują się na III miejscu, tuż za „Polityką” i tygodnikiem „Newsweek Polska”. Czytelnicy „Faktów i Mitów” to głównie aktywne osoby w wieku 40 plus. Tygodnik dociera także do młodszego Czytelnika – dostępny jest w formie aplikacji na urządzenia mobilne i komputery. Fanpage pisma na Facebooku ma ponad 30 tysięcy fanów.