Polonia zamiast „Wiadomości” dostaje specjalnie dla niej tworzoną papkę.

W rozpatrzeniu skargi na materiał „Wiadomości” TVP dotyczący Rafała Trzaskowskiego i „żydowskich żądań” Rada Etyki Mediów podkreśliła: „W publikacji tej drastycznie naruszono cztery zasady zapisane w Karcie Etycznej Mediów: prawdy, obiektywizmu, uczciwości oraz szacunku i tolerancji”. Oczywiście, dla Kurskiego (realizującego zalecenia z Nowogrodzkiej) oraz jego akolitów, zwłaszcza Holeckiej, Adamczyka i Rachonia, zasady te są mniej ważne niż śnieg na Kilimandżaro w 1876 r. Ale to nie pierwszy sygnał, że „Wiadomości” to jeden wielki wytrysk jadu na opozycję i wazeliny dla rządzącej partii. Jak pisała Wirtualna Polska: „Kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia, manipulacje językowe i wizualne, język nienawiści, szczucie na mniejszości” – to tylko niektóre elementy propagandy „Wiadomości” TVP i TVP Info, które wyliczyło Towarzystwo Dziennikarskie. Według stowarzyszenia, telewizja publiczna prowadziła agitację wyborczą na rzecz Andrzeja Dudy.

Oczywiście, „Wiadomości” działają na poziomie swoich najważniejszych odbiorców. Tych blisko 40 proc. Polaków, którzy nie rozumieją tego, co czytają i kolejnych 30 proc., którzy rozumieją w niewielkim stopniu. 40 proc. Polaków ma problemy z czytaniem rozkładów jazdy czy map pogodowych. Problem w tym, że Polacy mieszkający za granicą mają do wyboru wiele stacji. Niekoniecznie TVP Polonię, gdzie codziennie o 20 rozpoczynano retransmisję „Wiadomości”. Z całym ich krajowym przekazem. Nie podziałało – duża część Polonii głosowała na Trzaskowskiego. Ktoś w TVP pomyślał zatem, żeby złagodzić przekaz, pokazać ludzką stronę PiS. I o godz. 20 na TV Polonia rozpoczyna się program „Polonia 24”. To „Program informacyjno-publicystyczny, koncentrujący się wokół problematyki polskiej i polonijnej. Prezentowane materiały utrzymane są w formule dynamicznego programu newsowego. Całość jest wzbogacona o stałe pozycje komentarzowe”. Czyli podlizywanie się Polonii. Bez Holeckiej wygląda to gładko i sympatycznie.

Facebook Comments